Blog - gamedesign

Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.

Kiszenie bonusa

18-02-2015 20:14
8
Komentarze: 15
W działach: gamedesign
Kiszenie bonusa
Niektóre mechaniki oferują jakiś mocny bonus, którego zdobycie jest trudne lub wykorzystywanie mocno limitowane.  Taka zdolność „raz na sesję”, albo jakiś Punkt losu, który pozwala poważnie wpływać na mechanikę lub fabułę. W konsekwencji taki bonus ratuje życie, zabija wroga, mocno zakręca intrygę, ale często też generuje zjawisko kiszenia bonusa. Więcej na kurgrajdołku Furiatha.  

Mechaniczne rozpasanie

21-10-2014 16:33
15
Komentarze: 13
W działach: rpg, gamedesign
Twórca lubi myśleć, że przez opisanie mechaniczne wielu aspektów świata wzbogaca swoją grę, mnoży możliwości. Tymczasem tuczy głównie rozpasany mechanicznie system, który zamiast inspirować graczy, przytłacza ich swoim ciężarem. Więcej w  Niewielkiej jaskini kokotek Furiatha

Smażenie jajek

17-10-2014 14:12
20
Komentarze: 33
W działach: rpg, gamedesign
Nudzi was pitu-pitu dla początkujących? Kolejny raz: bądź miły, graj wesoło, baw się dobrze. Takie porady dobre są dla przedszkolaków, starzy wyjadacze drukują je na papierze toaletowym. Dziś gamedesignerski wpis o przypadłości mechanik wielu tytułów. Zgrzyt niedopracowanych zasad, który wychodzi w trakcie gry przy mechanikach, które często na papierze wyglądają zarąbiście. Gdy trzy lata temu, dwa świetne koncepty nie przetrwały testów, wykryliśmy przyczynę. Syndrom smażenia jajek. Teraz jestem mądrzejszy i wam szerzej o tym opowiem. Czytajcie całość na blogu, którego już sam tytuł razi admin...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.