Blog - rpg
Wyświetlono rezultaty 41-50 z 52.
Przeszkol swoich pracowników z RPG!
28-03-2007 13:49
4
Komentarze: 28W działach: RPG, felietony
Przez ostatni rok miałem okazję brać czynny udział w wielu szkoleniach Human Resources organizowanych przez znaną firmę, której nazwę przemilczę. Na zajęciach miałem doskonalić swoje umiejętności tzw. miękkie. Dziesiątki godzin szkoleń utwierdziło mnie w przekonaniu, że moje hobby RPG nauczyło mnie stokroć więcej niż szanowana firma. Ta refleksja o wielkich zaletach gier fabularnych już kiedyś migotała mi wielokrotnie przy różnych okazjach, jednak nigdy tak silnie się nie objawiała jak na rzeczonych zajęciach. Bazując na swoim doświadczeniu spróbuję zebrać wszelkie...
Wiwsekcja i bebechy Klanarchii
12-03-2007 17:38
0
Komentarze: 29W działach: RPG, Klanarchia
Dzisiaj będzie konkretnie i zwięźle dla tych, którzy są ciekawi jakiś przecieków odnośnie silnika Klanarchii. Całość bazuje na kościach dziesięciościennych i sukcesach. Może i banał, ale ze wszystkich dotychczasowych wydało nam się to najbardziej intuicyjne i proste. Znacznie ograniczyliśmy znany np. z WODa problem rzucania wiadrem kości. Przede wszystkim przesunelismy punkt ciężkosci z odwzorowania praw fizyki wyimaginowanej rzeczywistości na grywalność. Z tego względu wszelkie rozwiązania były rozważane mniej pod katem czy jest to realne, ale czy jest to grywalne. Z tym...
Kath'amita - klasa prestiżowa
23-02-2007 12:54
0
Komentarze: 12W działach: RPG
Sambijski kath'amita
Kath’amita to zaufany powiernik swego pana. Jest jego prawą ręką - całkowicie lojalny i najbardziej wierny ze wszystkich popleczników. Ma dostęp do najskrytszych myśli swego władcy, a często jego oko sięga znacznie dalej i głębiej niźli władza królewska. Trzyma pieczę nad insygniami pana: złotym berłem i jabłkiem. Na dowód bezgranicznego zaufania przed bitwą ma zaszczyt grać na rogu swego władcy, by zagrzewać go do boju i śmiałych czynów.
Najbardziej znani mistrzowie tej klasy prestiżowej to sambijscy kath’amici, przebiegli słudzy, którzy są gotowi na każde...
Koncepcje czarowania w systemach fabularnych
29-01-2007 20:53
0
Komentarze: 4W działach: RPG, felietony, Klanarchia
Co będe się dużo rozpisywał: zapraszam na artykuł, w którym poddałem analizie koncepcje czarowania w systemach RPG z punktu widzenia gracz i wygody ich używania w opowiesci. Mam nadzieję, ze twórcom autorek przyda się taki zarys tematu. Jak przystało na podłego reklamofila i zajawkowicza, wspomniałem również, jak to wygląda w Klanarchii. Oto i artykuł: Koncepcje czarowania w grach fabularnych Miłej lektury!
Punkty Doświadczenia
22-01-2007 15:05
1
Komentarze: 34W działach: RPG, felietony, horror, Klanarchia
I zagrzmiało w niebiosach, rozstąpiły się chmury ukazując świetlistą postać. Historia wszystkim znana, poznajcie łaskę Pana: - Kasia 200 PDków za dobre odegranie sprzeczki z landlordem i ogólnie czułaś klimat. - Kuba 50 PDków, gdyż sardoniczny uśmiech twego milczącego zabójcy wymaga dopracowania i ćwiczeń przed lustrem. - Paweł 10 PDków za przyniesienie Pepsi, haha... No dobra, masz 30 za pomysł z nożem. Spełniona sesja przecież nie może odbyć się bez tego ekscytującego momentu. Gracze milkną, czekając na słowo Mistrza Gry. Ten namyśla się, kartku...
Crystalicum
28-12-2006 14:15
1
Komentarze: 12W działach: RPG
Mam! Świąteczny prezent pozwolił mi zaznajomić się wreszcie z systemem, którego zajawki śledziłem uważnie. Wcześniej zaglądałem tak na stronę Crystalicum, WolfFanga, Poltera, czytałem forum, z dużym zainteresowaniem analizowałem płyte z muzyką, śledziłem perypetie przedsprzedaży, pojawienie się karcianek. I doczekałem się. Crystalicum, kryształowa gra fabularna.
Po premierze czytałem również peany na cześć tego RPG, które tylko podsyciły moje oczekiwania. Aż wreszcie rzuciłem głodny na strawę duchową, przeczytałem, podumałem, ponownie przeczytałem.
A teraz podzielę się wrażeniami.
Cryst...
Biblia RPG
27-12-2006 14:05
2
Komentarze: 27W działach: RPG, felietony
Czasami marzę, aby jakiś szalony biznesmen wydał uniwersalną księgę o grach fabularnych, rzekłbym biblie RPG. Wyjaśniłby tam, co znaczy ów masoński skrót i na czym polega cała zabawa. Odniósłby się do oklepanych motywów turlać czy storytellingować, odgrywać mniej lub bardziej, czy na dramie żłopać miód pitny, czy pepsiaka, jak opisywać, techniki podkręcania (piłowania) kości dwudziestościennej bądź arkana ukazania mimiką sardonicznego uśmiechu swego elfiego zabójcy. Jak podskakiwać i wykrzywiać facjatę, aby oddać w dramie Cthluhu i dlaczego czasem grac...
Kres prymatu odgrywania
01-12-2006 15:39
5
Komentarze: 31W działach: RPG, felietony
RPG ewoluuje i zmienia się o tyle, o ile rozwijają się ludzie, którzy się w niego bawią. Dla tego, kto stoi w miejscu, RPG jest takie samo jak dziesięć lat temu. To nie tyle poszczególne systemy wprowadzają świeżą jakość zabawy (bowiem genialne nowatorskie pomysły zawarto w wielu wydaniach z dawnych lat), ile zmiana sposobu myślenia o zabawie, przez jej uczestników. Musimy zmienić swoje podejście, aby przynajmniej zrozumieć, że w RPG można się bawić na wiele sposobów. Cóż z tego, że na półkach niejednego z nas stoi wiele podręczników, j...
Autokurs rodzenia nazw
03-11-2006 16:29
0
Komentarze: 8W działach: RPG, felietony, Klanarchia
Wojownik Arghhh: Jak Ci na imię, wędrowcze?
MG: Eeee, jestem, yyy... mag Wojtek.
Druga sesja w moim łotrowskim żywocie, wspomnienia Furiatha.
Wymyślenie dobrej nazwy na potrzeby zabawy fabularnej to cholernie ciężka sprawa. Dotyczy to wszelkiego nazewnictwa: imion, klanów, broni, mantr okultystycznych, czy choćby nazwy „wypalanej” planety ;) Dobra nazwa jest dla wyobraźni pożywką. Podobnie jak kolory lub muzyka wzbudzają w nas określone uczucia (najczęściej poprzez skojarzenia), tak dobra nazwa działa niczym stymulant. Mag Wojtek zdecydowanie psuje zaangażowanie prowadzącego...
Snuff RPG
21-09-2006 10:10
0
Komentarze: 7W działach: RPG
Czy wy też sądzicie, że Poetyka krwi w grach fabularnych to artykuł i podejście do RPG, które promuje bezmyślną przemoc, wskazuje jak należy grać w sesje pełne wygrzewu, zachęca do mordów, gwałtów tudzież obdzierania sąsiada ze skóry w czasie sesji? A może uważacie, zgodnie ze starym radzieckim spotem potepiającym muzykę jazzową: "najpierw gra w RPG, potem zacznie zabijać"? Ilu z Was po rundce w Diablo II/ Queka, Counter Strike'a ruszyło masakrować przechodniów na ulicy? Ilu z Was przeczytało art na Kulcie pt. Zabójstwa...
Przejdź do strony: