Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 21-30 z 52.

Cisza po burzy

04-02-2013 01:25
45
Komentarze: 0
W działach: rpg
Cisza po burzy
W ciągu ostatniej dekady polski fandom onlinowy nawiedziła burza dyskusji próbując obalić wiekowe drzewa, dyskredytująca klasyczny styl grania w RPGi. Było odkrywanie alternatyw i podważanie dogmatów prymatu mistrza gry i królowej immersji na rzecz bardziej luźnych relacji pomiędzy graczami i podejścia do gry z większym dystansem. Pamiętacie? Współnarracja, conflict resolution, mechanika która podkręca konwencję nawet na poziomie metagry, flejmy o planszówkowatości? Klanarchia była inspirowana wieloma tematami tamtych czasów. Gdy po latach patrzę na fandom oraz na radochę z obecnego własnego (...

System przyjazny dziewczynom

24-10-2009 18:03
15
Komentarze: 55
W działach: rpg
System przyjazny dziewczynom
    Co powinno się znaleźć w systemie, aby można było powiedzieć, że dany eRPeG jest przyjazny dziewczynom?

Czerwcowy bestseller Rebela

24-06-2009 14:38
41
Komentarze: 41
W działach: rpg, klanarchia
Czerwcowy bestseller Rebela
Chciałem Wam się pochwalić, bo jestem dumny i pozytywnie nakręcony. Klanarchia, której przedsprzedaż ropoczęła się 20 maja, praktycznie niemal cały czerwiec znajduje się na pierwszym miejscu bestsellerów całego sklepu Rebel.pl.   Rebel.pl, przynajmniej tak mi się wydaje, jest w naszym rpgowym wymiarze pewnym wyznacznikiem fajnego sklepu i wskaźnikiem popularności... czytaj dalej   

Granie a odgrywanie

10-06-2009 23:13
14
Komentarze: 6
W działach: rpg, felietony
Granie a odgrywanie
Rozmawiałem niedawno ze znajomym, doświadczonym Mistrzem Gry, który zwierzył mi się, że po lekturze Graj Fabułą postanowił wcielić w życie kilka porad tam zawartych. Myk polegał na przeniesieniu ciężaru przygotowań do sesji, na twórcze i aktywne reagowanie na poczynania graczy w czasie sesji – na tworzenie nowych scen jako odpowiedź na działania bohaterów, na rozwijanie wątków fabularnych, które zostały podchwycone bądź zainicjowane przez samych graczy. Sesja jednak zakończyła się fiaskiem takiego sposobu prowadzenia. O ile porady zawarte w Graj Fabułą...

Minimalne wymagania gracza

29-04-2009 15:45
8
Komentarze: 1
W działach: rpg. pasja i hobby
Minimalne wymagania gracza
Dziś z perspektywy gracza, a nie prowadzącego.  Lubię grać w klasyczne RPG. Lata doświadczeń pozwoliły mi wyodrębnić, nazwać i scharakteryzować, jakie elementy podobają mi się w grze, a jakich nie znoszę i wywołują u mnie alergię. Bazując na tych preferencjach, mam pewne minimalne wymagania odnośnie gry i prowadzenia, które gwarantują, że sesja będzie dla mnie satysfakcjonująca.  [...]  >>Więcej...>>

Tego stulecia ja bym wam nie polecał

30-12-2008 14:43
57
Komentarze: 57
W działach: felietony, pasja i hobby, rpg
Tego stulecia ja bym wam nie polecał
Za dorobek w dziedzinie RPG na polskiej scenie w 2008 najbardziej cenię Wydawnictwo Portal, które po prostu robi to, co powinno – wydaje. Dodatki do Neuroshimy, Monastyru, dwa almanachy, a do tego planszówki i konwenty.Totalną porażką okazał się nowy Świat Mroku. Pomimo wielkich oczekiwań kilka lat temu, system i napięcie promocyjne zagaszono gołą podstawką. Euforia minęła, a na wieść o wydawanych obecnie dodatkach ludziom bliżej do postawy: "teraz to se Pan w dupę je wsadź". Rok ten udowodnił po raz kolejny, że w polskim Internecie - niestety - istnieją tylko jed...

Fabularność

21-12-2008 21:03
37
Komentarze: 22
W działach: felietony, rpg, pasja i hobby
Fabularność
Gry komputerowe, a w szczególności MMORPG stają się wyznacznikiem gustu młodzieży w sprawach naszego hobby i to od takich produkcji zaczynają kajtki swoją przygodę z RPG. Popatrzmy na króla: na oficjalnych serwerach World of Warcraft gromadzi ponad 11 milionów graczy. Wydane dopiero co Age of Conan (który miał być najpoważniejszą konkurencją dla WoW)  oraz Warhammer Online: Age of Reckoning zebrały w niecały rok ok. 2 milionów graczy. Zwykłe cRPG jak Neverwinters Night to ponad 2 miliony sprzedanych sztuk, a rodzimy Wiedźmin szczyci się ponad milionem. T...

Wysoka poprzeczka

14-12-2008 22:16
56
Komentarze: 55
W działach: felietony, rpg, pasja i hobby
Wysoka poprzeczka
Do wpisu skłoniła mnie lektura scenariuszy Magdaleny 'MEaDEI' Madej-Reputakowskiej: - La Queste del Saint Graal do 7’th Sea oraz- Mission: Dishonorable do l5k  Po zapoznaniu się z nimi uznałem, że tworzenie podobnych scenariuszy to prosta droga do zarzucenia swojego hobby i skazania siebie na rpgową emeryturę. Na tej kanwie poczyniłem szersze spostrzeżenia.   Od roku bardzo świadomie eksperymentowałem nad różnymi składowymi grywalnej sesji. Potrafię dobrze improwizować, stosuję róże sposoby aktywizacji graczy i stymulowania ich interakcji z otoczeniem (i...

RPG jako wsparcie głównych produktów korporacyjnych

29-05-2008 11:24
0
Komentarze: 38
W działach: felietony, horror, pasja i hobby, RPG
RPG jako wsparcie głównych produktów korporacyjnych
Kupiłem Dark Heresy pod kątem przeanalizowania jakości wydania, sam system ani trochę mnie nie grzeje. A wydanie jest przepiękne. Wgniata w fotel. Nie miałem w rękach ładniej wydanego podręcznika RPG. Mnóstwo niesamowitych ilustracji, rysunki w znakach wodnych pod ilustracjami na pierwszym planie, zdobne marginesy, ramki w kształcie nachodzących na stronę kartuszy. Nawet każda broń ma swój szkic - coś dla militarystycznych onanistów. Ogólnie - wizualizacja cud miód. Ładniejszą książką o tematyce fantastycznej był chyba tylko podręcznik do Konfrontacji. Niemal 90% całej wizualizacji Dark Her...

Cienie w krainie Komunikacji Interpersonalnej

26-02-2008 15:35
7
Komentarze: 22
W działach: rpg, felietony, pasja i hobby
Cienie w krainie Komunikacji Interpersonalnej
Utarła się zasada, że szczera rozmowa z graczami rozwiązuje większość problemów sesyjnych, a wcześniejsze definiowanie kontraktu zapobiegną wielu nieporozumieniom. Praktyka jednak idzie zupełnie innym torem i wydaje mi się, że nie ma wiele wspólnego ze stanem idealnym. Przynajmniej tyle wyniosłem z kilku ostatnich swoich sesji i z rozmów z innymi Mistrzami Gry, którzy aktywnie wykorzystywali ten sposób komunikacji w celu lepszego sprofilowania drużyny, określenia oczekiwań i podsumowania minionych sesji.  Samouctwo. Jesteśmy kalekami komunikacyjnymi, którzy partnerstwa i szczerego wyraż...