Blog - RPG
Wyświetlono rezultaty 31-40 z 52.
Gracz wybiera kostium
28-01-2008 16:34
1
Komentarze: 8W działach: RPG, felietony, pasja i hobby
Udawanie swojego bohatera i podejmowanie decyzji na podstawie wczuwania się w jego osobowość jest jedną z charakterystycznych cech RPG, niezależnie od wyjątków i gustów osobistych. Na temat odgrywania, czy "wczucia się" w postać założono setki wątków i postów, chyba nawet więcej, niż odwiecznemu problemowi miłośników zabaw fabularnych, jakim jest realistyczne odwzorowanie odnoszonych ran w boju, klasyfikacja pancerzy i broni ;)
Popularne RPG mają element odgrywania. Niezależnie jaki system weźmiemy, jest w nim miejsce na odgrywanie. I większość naszych sesji polega w mniejszym lub większym s...
Narracyjna gra filmowa
29-12-2007 23:47
0
Komentarze: 30W działach: RPG, felietony
Na pewno słyszeliśmy o prowadzeniu sesji, tak aby przedstawienie całej historii przypominało film. Niektóre z filmowych technik prowadzenia zdradził Paweł 'Gerard Heime' Jasiński w artykule pt. Jak konstruować filmowe sesje RPG. Zatem nie będziemy powtarzać tego, co zostało juz dobrze objaśnione i nie o tym będzie stanowił ten tekst. Swój artykuł chciałem poświęcić systemom, które możemy nazwać filmowymi. Narracyjnymi grami filmowymi. Niedawno usłyszałem zachwyty, że pewien system jest niezwykle filmowy, takoż jego mechanika. Nieco mnie to zdziwiło, bo...
Kąpiel w zimnej wodzie
23-11-2007 14:44
0
Komentarze: 22W działach: rpg, felietony
Wiecie czym jest casus kultystów w Warhammerze? Tym, że w niemal każdym scenariuszu (szczególnie oryginalnym, wydanym przez Wydawcę) pojawiali się kultyści: karczmarz okazywał się sprzymierzeńcem kultów, burmistrz wyznawcą Chaosu, bogaty szlachcic pod toną perfum ukrywał znamiona Chaosu, szef gildii oddawał po kryjomu cześć mrocznym bóstwom, a miejski żebrak był ukrywającym się mutantem.
Podniosły się głosy krytykujące casus kultystów, że to spłycenie gry, że przecież Warhammer oferuje tak barwny świat, że już rzygać można od ciągłych kultystów i Chaosu.
Ale przecież tematem Warhammera jes...
Mało czasu, mało czasu... jak mówił Cartman
08-10-2007 14:34
3
Komentarze: 41W działach: RPG, rpg, felietony
Tyk, tyk, sesja coraz bliżej, a scenariusza brak.
Dobry Mistrz Gry, nie potrzebuje przygotowań, ani długiego opracowania scenariusza. Korzystając z wrodzonego geniuszu, szybkości kojarzenia faktów, znajomości preferencji swoich graczy oraz przy wsparciu systemu, z marszu zbuduje wspaniałe sceny i konflikty, składające się na sesje godne upamiętnienia w Alei Gwiazd Poltera, jeśli taka kiedykolwiek powstanie.
Tyk, tyk.
Partacz, samozwańczy dobry Mistrz Gry musi siedzieć godzinami, zmyślnie konstruować intrygę, wentyle bezpieczeństwa na wypadek, gdyby gracze wskazali błędny ciąg przyczynowo...
Mój pierwszy wywiad
22-08-2007 20:22
0
Komentarze: 8W działach: RPG, Klanarchia, pasja i hobby
Dzięki uprzejmości Borejki, dałem swój pierwszy życiowy wywiad!
Wywiad z twórcą Klanarchii
Oczywiście opowiadam w nim o Klanarchii. Ciesze się jak dziecko, tym bardziej, że starałem się mówić to, co myślę i tym sposobem zachęcić do zainteresowania się systemem. Nie obyło się bez kilku nowych grafik (soldacki orzeł Paskuda oraz nekrozyta Jakuba).
Wierzę, że po fragmencie ze strzygoniem, nie weźmiecie mnie za wariata ;)
Najlepszy na świecie poradnik Mistrza Gry
07-06-2007 20:04
4
Komentarze: 59W działach: feleitony, rpg
Podręcznik [Wiedźmin] zawiera znakomity, aktualnie najlepszy na świecie poradnik dla mistrza gry, w którym - oprócz wielu przydatnych podpowiedzi - zostały zamieszczone ćwiczenia umożliwiające potencjalnym bajarzom doskonalenie się w tej trudnej sztuce jeszcze przed rozegraniem pierwszej sesji. Jerzy Zygmunt Szeja, Gry fabularne. nowe zjawisko kultury współczesnej. s. 26 Przeczytałem te zdanie chyba z dziesięć razy. Z przednich stron biło uwielbienie autora dla Wiedźmina i jego autorów, ale te konkretne zdanie mnie dobiło. Mamy w tym opracowaniu n...
Ujęcie motoryczne konfliktu socjalnego
04-06-2007 10:10
1
Komentarze: 27W działach: felietony, RPG, Klanarchia
…czyli Klanazizm w czystej postaci. Konflikt społeczny powstaje wówczas, kiedy przynajmniej dwie strony dążą do odrębnych celów. Osiągnięcie celu realizują za pomocą środków perswazji retorycznych, odżegnując się od rozwiązań sensu stricte siłowych. Do arsenału oręża konfliktu społecznego zaliczają się wszelkie socjotechniki: metody przekonywania, blefowania, wzbudzania u swych rozmówców określonych uczuć, sztuka dowodzenia i obalania argumentów przeciwnej strony, cięte riposty i werbalne wyrażanie własnych emocji. Przez k...
Nowa witryna
18-05-2007 19:23
0
Komentarze: 13W działach: Klanarchia, rpg, horror
Dziś odpaliliśmy nową stronkę Klanarchii. Polu okrutnie się narobił, ale doskonale się z nim współpracuje. Jest terminowy, skrupulatny i potrafi wytłumaczyć problem tak, abym nawet ja - totalna lama i nieobeznany z żargonem webdesignerów ignorant, zrozumiał, o co chodzi. Oby został szefem działu informatyki w wielkiej korporze przynoszącej miliony zysków! Dzięki Polu! Co kilka minut odswieżam newsy na serwisach, aby sprawdzić opinie czytelników. Czuje sie jak debiutujacy pisarz, który z wielką tremą i wypiekami na twarzy czyta pierwsze recenzje...
Karta Postaci: preferencje
10-04-2007 10:22
2
Komentarze: 10W działach: felietony, RPG
Weźmy pod lupę Kartę Postaci do dowolnego systemu. Interesują nas preferencje graczy odnośnie tego akcesoria. ● Karta Postaci to narzędzie - powinna pomagać na sesji wyszukiwać ważne informacje (np. cechy do testowania), porządkować informacje o bohaterze, śledzić jego rozwój itd. Aby spełniać dobrze taką funkcje musi być bardzo czytelna, przejrzysta, dużo miejsca na odpowiednie notatki (np. specjalizacje przy umiejętnościach), uwzględniać częstotliwość zmian różnych rubryk i na najbardziej zmienne dane przygotować nieco więcej miejsca (aby po 10 kreśleniach e tym s...
Klanarchia by Wojtass
07-04-2007 17:01
0
Komentarze: 18W działach: RPG, Klanarchia
Wizje Wojtassa to wyrazisty komiks. Wojtek nie bawi się w kolory, ani delikatne pociągnięcia. Rysunek musi być eksponować postaci. Panienki zmysłowe i drapieżne, faceci to wynik pędzlowo-genetycznych krzyżówek wyrachowanych siepaczy z barbarzyńskimi berserkerami. Poniżej zamieszczam Wam kilka wizji Wojtka: Kompania Soldacka Dwugłowego Orła (kliknijcie, by powiększyć, wczytuje się szybko), najlepsi wojownicy Rubieży. Pełen przekrój: potężny barbarzyński rębajło, niebezpieczna i seksowna zabójczyni (z pazurami jak w Diablo a ta opaska na oku podkręca jeszc...
Przejdź do strony: